Bloggen som kommunikation och marknadsföring

Idag finns det många olika bloggar som tar upp allt mellan himmel och jord. Vi är också många som regelbundet läser och tar del av ett, för oss åtminstone, intressant innehåll. Oavsett om det gäller en blogg som handlar om hur man bäst vårdar och tar hand om sina hundar, eller hur man finner god vård för sig själv på Citadellkliniken, eller hur jag bäst tvättar min bil, så finns det en blogg som garanterat passar även den mest kräsne individen.

Stjärna och kändis genom att blogga

Många unga har satsat på en karriär som bloggare. Blondinbella är väl en av de mer kända som lyckats bygga upp ett mångmiljonimperium runt sin blogg. Många likt henne skriver om olika accessoarer som passar den modemedvetna. Alltifrån smycken, väskor, skor och kläder kan man läsa om. Dessa bloggare har en mycket stor påverkan på tusentals och ibland miljontals människor och styr och påverkar de val de gör i livet. Ofta handlar det om val av vilka inköp man gör. Detta har naturligtvis uppmärksammats av de stora företagen vilka nu gladeligen går in med stora pengar för att stötta bloggarna och erbjuda dem olika produkter som de sedan kan marknadsföra på sina bloggar.

Blog on

Att bloggarna är här för att stanna känns ganska självklart. Så har du inte redan provat på att följa någon spännande blogg så prova på. Det är spännande!

Lämna ett svar